1 Temmuz 2017 Cumartesi

Sanatla geçsin bu yaz!

Sanat dediğimiz uçsuz bucaksız renkli dünyanın az bilinen köşelerini bir rehber eşliğinde keşfetmek için bir anket oyunu başlatıyoruz bu yaz. Kültür ve sanat camiasına emek vermiş sanatçılar, yöneticiler, işin mutfağında görev alanlar gibi pek çok isim bu sayfalarda bizimle birlikte olacak ve sorularımızı yanıtlayacak. İlk konuğumuz 2007-2013 yılları arasında Kültür ve Turizm Bakanı olarak görev yapan hukukçu Ertuğrul Günay.

Hiç resim yaptınız mı, Türk resmi dendiğinde aklınıza gelen ilk 3 isim?
İlk ve ortaokulda suluboya çalışmaları ilgimi çekiyordu. Lisede müzik bölümünü seçtiğim için resim ikinci planda kaldı. Aklımdaki ilk üç isim olarak hemen Mahmut Cüda, Duran Karaca ve Adnan Turani'yi sayabilirim. Tabii ekleyeceğim daha çok isim var.

İlk seyrettiğiniz opera?
Sanırım, 70'li yıllarda Üzeyir Hacıbekov'un "Arşın Mal Alan".

Çocukken en sevdiğiniz kitap?
Jules Verne'in kitapları..

Ertuğrul Günay

Halk oyunu bilir misiniz, oynadınız mı, hangi yöre?
Çocukken Harmandalı ile birkaç adım attım..

En sevdiğiniz türküyü ve yorumcusunu bizimle paylaşır mısınız?
Ümit Tokcan, "Üryan geldim, gene üryan giderim!"

İlk okuduğunuz anda kalbinizde iz bırakan şiir ve şairi hatırlıyor musunuz?
Lisedeyken Yön Dergisinde Nazım'ın yurt özlemiyle yazdığı şiirler, sonra Dağlarca'nın şiirleri..

Şu anda okuduğunuz bir kitap/dinlediğiniz bir CD vb. bir sanat eserini bizimle paylaşır mısınız?
Geçen hafta Can Kıraç'ın 90. yaşına armağan olarak yayınlanan kitaplarını ve Beşir Ayvazoğlu'nun Ateş Denizi'ni okudum. Şimdi Saba Altınsay'ın Kritimu'sunu okuyorum.